my passion

my passion

Tuesday, August 10, 2004

Hari Ke 28

Hari ini adalah merupakan hari perhimpunan jabatan SO ianya merupakan hari yang ditunggu2 oleh warga PNM kerana seramai 31 orang warga baru akan naik ke pentas untuk sessi suai kenal.Time ni la nak tengok bermacam gelagat dan sekaligus mengenakan staff baru. Baru sebentar tadi selesai perhimpunan dan sebagaimana yang dijangka memang auditorium dipenuhi dengan gelak ketawa warga PNM dengan gelagat staff baru..Ada yang tak boleh cakap Melayu tapi cakap Jepunnya begitu fasih pula..tu la bahananya kerja kat Kedutaan Jepun..ada yang hobinya tido…mcm2 lagik. Tak dapat nak dibayangkan betapa meriahnya suasana di pagi Selasa ini. NAMUN harus diingat manusia memang cukup suka melihat gelagat orang lain tetapi bila suasan seperti itu berlaku pada diri sendiri hem….tepuk dada tanya selera…

Aku pun pernah mengalami keadaan begitu..ketika memperkenalkan diri sebagai staff baru…aku pula ketika itu mengandung 37 minggu mean….bila2 masa sahaja akan bersalin tapi tang status disebabkan aku gementar aku sebut jugak “untuk pengetahuan semua status saya sudah berkahwin” apa lagi seme gelak kat aku …rupa2 nya aku lupa yang perut aku yan membosong tu dah bagitau kat depa me yang aku ni memang dah kawin tak yah bagitau dah …bila teringat memang aku senyum sendir..alahai…malu beb! Nasib baik 3 minggu je keje aku dah cuti bersalin so bila aku masuk keje balik ramai yang tak kenal muka aku ni a-maklumlah kerajaan bagi cuti 60 hari dan aku balik pulak ngan badan yang cam anak dara ..memang tak sapa pun kenal aku bila aku masuk keje hari pertama selepas cuti bersalin…siap kena ngurat lagi…kelakar tul…masa tu..banggapun ada sebab nampaknya tak perlu risau cik abang kata gemuk dah…. :)

No comments: