my passion

my passion

Monday, September 06, 2004

Sikecilku yang tersayang

Hujung minggu dimanfaatkan dgn menumpukan sepenuh perhatian terhadap anak kesayangku Muhammad Adam Muqrish. Sungguh gembira si kecil dengan perhatian yang aku berikan…Semalam aku belek album perkahwinan sikecil yang duduk diribaan terus mencium gambar abahnya….wah tergambar kerinduan sikecil ku…walau tidak pandai berkata-kata tapi melalui perbuatannya itu kufahami kerinduannya terhadap abah. Sabarlah sayang minggu depan Abah balik….

Untuk tidak menyahdukan lagi sikecil aku bukak langkah silat yang simple dan sudah ku duga dengan riang dia mengikut rentak pencak silatku….hem bagus dalam hati aku mengagumi kepantasan minda anakku yang mengingati langkah-langkah simple yang aku tunjukan. Semuanya diingat dan boleh ditunjukkan semula…Macam inilah hero ibu….Boleh jadi bodyguard ibu..aku tersenyum bangga dengan kebolehan anak kecilku. Upah sikecil sudah pasti pelukan kasih sayang dari seorang ibu….meleret je senyuman sikecil.

Aku pasti anakku meminati seni mempertahankan diri dan aku akan berbincang dgn yang tersayang untuk menghantarnya ke kelas seni pertahanan diri tapi biarlah dia besar sikit agar lagi mudah untuk mendisplinnya…anakku semoga kau jadi insan yang berguna

No comments: