my passion

my passion

Tuesday, September 14, 2004

Rakan karibku!!!!

Sekali air sungai melimpah
Sekali pasirnya pun berubah
Itulah falsafah... yang jadi ikutan...
Dan juga bualan

Tapi bagiku pula berbeza
Sungai mengalir tetap berliku
Yang berubah cuma... adalah pasir saja...
Penghujungnya muara

Hati ingin berbicara
Hati ingin merasai... nikmat cinta
Yang sering diperkata
Tetapi sebaliknya
Tiada Terlaksana

Dahan yang patah tiada bersambung lagi
Hatiku pasrah dalam mencari mimpi
Getar hatiku serta kepayahanku
Hanya kau saja sudi memahaminya

Setiaku kini hanya satu
Dan kasihku bukanlah beribu
Biar bercerai badan... jasad atau pun nyawa
Aku tetap setia

Pertama kali mendengar lagu ini berkumandang di radio sinar fm aku teringat kenangan semasa di tingkatan 2 di SMDMM Pekan Pahang. Teringat akan 2 orang kawan baikku iaitu Aryani dan juga Syarifah Razlina..Di manakah mereka berdua ketika ini…? Kami terpisah selepas SRP. Aku melanjutkan pelajaran ke MRSM KTN manakal Ina stay kat SMDMM dan Aryani ke SMA Pekan. Perkhabaran terakhir aku dengar ialah Ina melanjutkan pelajaran ke UITM Dungun dan Aryani menjadi Setiausaha di Bandar Kuantan. Rindu sungguh ! Aku rindu pada mereka berdua…banyak pengalaman pahit manis yang aku tempohi dengan mereka berdua…

Mereka berdua mempunyai personaliti yang amat menarik. Cukup menarik. Ina mempunyai iras Julia Rais manakala Aryani mempunyai wajah yang matang dan ketinggian yang menjadi idaman ramai gadis. Aryani cukup segala package sebagai gadis idaman teruna manakal Ina ramai yang tak nampak..mungkin wajah dia lebih keanak-anakan tapi bila aku perhatikan betul-betul INA lah sebenarnya yang paling menarik.Bila meningkat remaja barulah ramai yang perasan. Ina memang cantik. Sudah kahwinkah mereka berdua? Aryani mungkin tapi Ina aku tak pasti…mungkin kerana aku tahu latar belakang keluarga Ina yang tegas dalam menjaga pergaulan Ina.. Dulu aku takut kat mak Ina. Garang! Tapi aku tahu mak Ina sayang kat Ina…

Kami belajar di kelas yang sama kemana-mana pun sama. Macam belangkas! Namun kami bertiga amat berbeza cukup berbeza dari segi fizikal mahupun pencapaian akademik. Ya bukan untuk meninggi diri tapi dalam bidang akademik mahupun bidang sukan aku lebih menonjol dari mereka berdua..kenapa ya? Kerana aku amat berminat dengan kedua-dua bidang ini sedangkan mereka berdua Cuma ambil langkah sekadar tidak mahu ketinggalan. Tapi mereka mempunyai kelompok peminat yang ramai itu aku cemburu sesangat..Memang payah untuk aku kuburkan perasaan cemburu aku itu takut menggugat persahabatan kami sehinggalah suatu hari Ina meluahkan perasaan cemburunya pada aku..Pada segala kelebihan yang aku ada tentang peminat yang admire kat aku semuanya dia luahkan…hai aku ada peminat? Terkejut badak aku…! Ina kata aku matang Ina kata aku pandai membawa diri aku bebas buat keputusan dan aku kelihatan bagaikan ombak yang sentiasa memburu pantai. Dashyat macam tu sekali Ina tafsirkan diri aku?

Perlahan ku renung ke dalam diri ya aku akui aku lebih bebas dari Ina aku juga akui aku sentiasa aktif malah aku juga seorang yang peramah dan berani menerima risiko tapi aku terkureng sikit dari paras rupa dan ketinggian oleh sebab itulah aku berusaha keras untuk membina kenyakinan diri aku…pada aku kalau aku tak yakin pada diri sendiri aku sendiri yang rugi..aku patut bersyukur dengan kekurangan dan kelebihan yang ada pada diri aku…
Ku pujuk Ina aku nyatakan antara kami memang berbeza dan PERBEZAAN itulah yang merapatkan hubungan kami. Kami saling lengkap melengkapi…Lega hati aku bila Ina bersetuju dengan kata-kataku itu..Tapi sayang persahabatan kami terputus begitu sahaja.
Andai ada antara kalian mengenali Ina tolonglah beritahu aku bahawa aku amat merinduinya..

Bagaimana dengan Aryani? Aku sebenarnya kecewa dengan sikapnya kecewa dengan sikapnya yang mudah berputus asa kerana merasakan dirinya kalah dengan keputusan SRP kami…Ah Ani kekecewaan kamu telah menjarakkan kita sehingga kini….Apapun aku harap kau bertemu sinar bahagia…Kau tetap dalam ingatan aku malah gambarmu masih dalam simpanan aku…Ingat tak Lagu ni dendangan kumpulan WOW – Engkau yang Satu..saat lagu ini pertama kali ke udara kau , ina dan aku di dalam bilikmu sama-sama study(kononnya) pada hari Sabtu…lagu ini kononnya untuk mereka yang meminat dirimu dan khas untuk secret admire aku…hem bila dikenang ada sendu di hati ini….Kalian aku mendoakan yang terbaik untuk kamu berdua..Salam Sayang dariku….
Terimalah lagu ini untuk kalian berdua yang segar dalam ingatanku!

Saatku rindu padamu
Seru ku seru namamu bertalu
Rimbunan rindu yang bertemu
Menjadi lembaran cintaku
Ku serah kepadamu

Bila ku sebut namamu
Damai di ruang hatiku ini
Ku seru namamu bertalu
Menjadi lembaran kasihku
Ku serah kepadamu

Engkaulah yang satu
(Engkaulah dewiku)
Mustika kalbuku
Kasih dan rinduku oh
Hanyalah padamu

Engkaulah kasihku
Tiada duanya
Biar jadi hamparan
Kasihku padamu
Tanpamu siapalah aku

Tanpa kalian berdua siapalah aku ini....miss both of u really i am!

No comments: