my passion

my passion

Monday, September 13, 2004

Gelagat Hujung Minggu

Menanti kepulangan yang tersayang….

Hujung minggu – Dihabiskan dengan mengemas rumah

Siang :-

Bilik utama – Susun atur bilik di ubah dan dihias seperti kamar pengantin

Ruang tamu – Susun atur perabot dikemaskinikan agar ruang lebih luas dan teratur.

Dapur - Lantai dimop dan sampah dibuang.

2 bilik tambahan – Pakaian dan permainan si kecil ditelakkan setempat

2 bilik air – Dibersihkan sampai lantai berkilat dan berbau harum. Diletakan pewangi khusus agar sentiasa segar

Keseluruhannya aku berpuas hati harapan agar yang tersayang berpuashati dan terasa gembira balik ke rumah…

Malam :-

Pukul 8.00 mlm :- Bilik utama tidak berubah
Bilik tambahan pun tidak berubah TETAPI Akhirnya ruang tamu berubah….Muhammad Adam Muqrish menjalankan aktivitinya… Tunggang langgang semuanya…adoi….terasa penat sangat secara tiba2. Malas nak berleter biarkan sikecil dengan dunianya…

Pukul 10.00 mlm :- Dalam keasyikan menonton TV tiba-tiba Waaaaaaaaa Muqrish menangis…melihat darah banyak keluar dari mulut…ambil tisu mahu kesatkan tapi aku panik melihat darah sedangkan aku bukanlah jenis yang takut darah….mungkin kerana ianya anakku maka aku jadi panik. Tangan jadi menggeletar aku give up suruh Alang dia bersihkan darah…Sempat memerhati gigi tiada yang patah mungkin gusi terkena bucu tiub pureen lalu berdarah…tutup mata dan aku mengucap panjang .

Pukul 11.30 mlm :- Si kecil bergolek tido di sebelah aku di ruang tamu…tak boleh tido di bilik utama si kecil asyik melompat dan mengusik hiasan yang cantik. Sambil merenung si kecil aku mengutuk diri sendiri…nasib baik tak ada apa-apa kalu tidak menyesal aku nanti…lain kali tak akan biarkan si kecil bermain sendiri…TAPI td memang dpn mata aku Cuma terlindung dek sofa…tergelincir sebab terpijak bola kecilnya…nasib baik tiada apa-apa kalu tidak menjawab la aku ngan cik abang nanti…kanak-kanak tgh membesar memang nakal dan perlukan perhatian lebih…I will take it as a lesson! I WILL..!!!!!!!

No comments: