my passion

my passion

Thursday, September 09, 2004

Akan ku sahut cabaran ini....

Hem memegang amanah adalah satu tanggungjawab kita semua.
Lahir ke dunia ini telah tersedia amanah sebagai Khalifah Allah di muka bumi.
Menjadi pekerja untuk mencari rezeki sebagai bekalan hidup di dunia pun adalah amanah..
Amanah yang diibaratkan oleh agama kita sebagai ibadat. Tapi amanah ini semakin hari semakin berat ku rasakan…apatah lagi pekerjaanku ini masih baru bagiku walau bidang ini sudah sebati dengan ku sejak sekian lama…
Menjadi orang kepercayaan bermakna kita harus sentiasa kelihatan sempurna di mata semua…Itu yang tak mampu aku lakukan…Aku tahu Allah apabila sayangkan kita pasti ada dugaan untuk diri kita tapi ah…susah nak cakap…aku pujuk diri …untuk menjadi yang terbaik adalah satu cabaran yang harus aku pikul walaupun sekiranya aku dapat mencapai tahap yang diharapkan oleh mereka pasti akan ada cemuhan mengiringi kejayaan…hati manusia tak sama...
Akan ku anggap itu sebagai cabaran…
Aku harus kuat… sebagaimana kata temanku… carilah kedamaian di celah-celahnya….ye akan ku tabahkan dan ku buktikan aku boleh…walaupun tidak sempurna harapanku menyamai tahap sempurna itupun sudah cukup bagiku…I will Insya Allah!!!!

No comments: