my passion

my passion

Tuesday, September 28, 2004

Satu amanah yang mak mertua kasi!!!!

Ceria , gembira dan bersemangat begitulah aku kini...segalanya kini sudah seperti sedia kala...
ada satu perubahan...adik ipar yang duduk sekali di rumah semakin rajin...? takut kat abang dia kot..!hem zaman bersenang lenang baginya sudah berakhir...tersenyum dan bersyukur di dalam hati...

Memanglah duduk kalau ada adik beradik ipar memang makan hati jugak...tapi aku buat dek aja...malas nak tegur takut tersinggung sebab rasanya aku tak pandai menegur nanti terasa lak...pengalaman duduk sekali dgnnya sebelum kahwin dulu banyak mengajar aku..

Hai bilalah anak dara sorang ni nak kawin..umurnya sebaya aku...tapi calonnya tiada...macam abangnya jugak tidak pandai bergaul dgn kaum berlainan jantina...tapi kalau begitu sampai bila mahu bersendiri?Pada pendapat aku kalau lambat kawin yang rugi diri sendiri...sebab bila lambat kawin anak lambat la dapat so jauh la jarak umur si anak dan ibubapa...tak kesiankah nanti anak baru nak masuk darjah satu ibubapa pulak nak bongkok tiga?Terkejarkah nanti karenah anak2?

Aku berdoa moga2 jodohnya akan ada pada tahun hadapan kemarin masa kat kg mak mertua pun dah suarakan kerisauannya kat aku...aiseh aku tukang cari jodoh...? ada bakatkah...?mungkin kerana anaknya dulu(suamiku kini)aku yang memulakan maka dia beranggapan aku boleh turunkan sikit ilmu kat anak dara dia..kot!?hahaaha nanti lain pulak jadiknya dan akhirnya kang aku pulak yang disalahkan...

Apapun aku dah jlnkan tugas yg mak suruh secara kiasan...langkah pertama aku gantung kalendar kehamilan kat betul2 dpn pintu bilik dia...langkah kedua akan menyusul selepas ini...jeng...jeng...jeng...tunggu...

No comments: