my passion

my passion

Friday, October 15, 2004

Ramadhan Yang Dikenang

Hari ini umat Islam memulakan ibadah yang paling ditunggu-tunggu ibadah berpuasa...
bagi aku setiap kali puasa menjelma memang kenangan zaman kanak-kanak akan berputar balik. Teringat time aku curi - curi minum air kat bilik air kononnya nak mandi la...jugak teringat masa bermain siap bawak jam loceng lagik...bestnya masa sekolah waktu rehat ditepi-tepi koridor kami bermain tudung botol..batu seremban la...meriah sungguh....
Paling tidak aku lupakan 2 tahun lepas aku bersalinkan Muhammad Adam Muqrish ketika 2 Ramadhan...Hari pertama puasa adalah hari Rabu so hari kedua adalah hari Khamis bermakna Muqrish keluar pd malam Jumaat 2 Ramadhan....Ini juga bermakna aku tak berpuasa penuh sebulan...
Hah apa lagi pas tu penat la aku ganti puasa....1 bulan beb...tapi aku selang-selangkan...1 minggu ambik 2 hari je...sampai habis..
tergugat jugak iman time aku puasa org lain sesap2 je mkn....apa blh buat dah nasib...
tapi apapun aku bersyukur Muqrish dilahirkan dalam bulan yang Mulia ini....bermakna kalau ikut bulan Islam ni esok Muqrish genaplah 2 tahun....hem nampaknye esok makan besarla yek...kat umah..
ada sapa2 nak join...?datang la umah...

No comments: