my passion

my passion

Thursday, October 21, 2004

Memori Musim Hujan

Hujung tahun memang sudah dimaklumi musim hujan...kalau dolu2 masa sek aku naik basikal jek.Jarak umah ke sek lebih kurang 3 batu.. dlm km tak tau berapa. Teringat kenangan masa darjah satu...aku ni bertubuh kecil tapi berjiwa besar...pergi sekolah naik basikal balak..ala basikal yang ada palang kat tengah tuh...so kayuh basikal badan ikut celah bwh palang tu la...satu hari tu balik dlm hujan lebat...aku pakai baju hujan letak beg kat belakang dan jugak kasut.Kayuh basikal dlm keadaan begitu agak sukar dan berisiko...

Dipendekkan cerita sampai la aku kat umah...tgk2 kasut hilang sebelah...aiseh arwah ayah (ninggal tahun 1988) baru je beli kasut baru dah hilang...walaupun tak padan (aku taruk kertas surat khabar kat dpn kasut tu bg padan tau !) sayang la sebab kasut baru dan ayah yang beli....menangis la aku...ayah ckp aik dlm umah pun hujan....? hem adik beradik lain pakat kutuk aku cukup2...depa memang dengki sebab Arwah ayah sayang aku lebih...(anak emas nih) sian kat aku 3 hari a ku ponteng sekolah sebab masih berkabung...hehehe
Akhirnya dpt jugak kasut baru Arwah beli....sayang kat aku atau suruh aku g sekolah?apa2 pun byk kenangan lagik tp cukup la yg ini dulu aku ceritakan...lain kali cerita lagi....stay tune n slmt menjalani ibadah puasa... to all my friend out there...ingat hujan itu rahmat Allah...

No comments: