my passion

my passion

Wednesday, November 03, 2004

Giliran beraya

Buat 3 tahun ini aku dan yang tersayang masih belum dok bertengkar lg nak beraya umah mak sapa dulu...sebab dari awal kahwin mcm dah tradisi giliran beraya jatuh bergilir-gilir...tahun umah mak aku tahun dpn umah mak abg...tak yah rebut2 memang dah faham....tahun pertama aku raya sorang2 walau baru bergelar isteri 2 bln sebab hubby pergi operasi biasalah askar kan..
syawal ke2 pun raya kat umah mak aku sebab aku dlm pantang melahirkan sikenit tuh...masa syawal tu umur Muqrish 3 minggu tp mak dia dah melaram dah...Syawal ke3 baru umah opah kat perak(mak hubby)masa tuh pulak muqrish baru baik demam campak dan baru berlajar bertatih...tahun ni ke umah mak kat pekan....rerasanya tahun ni meriah skit sebab cucu mak dah bertambah 16 org...dan paling bongsu cucu yang ada berumur 4-5 bulan habis la umah mak...

Agak-agak tentu bergegar umah mak...macam biasa tentu privacy utk baby tido di siang hari akan terganggu biasa la seme pakat berlari tak leh berjalan langsung berbudak tuh...umah luas..
Dlm ramai-ramai cucu tu tentulah kepulangan Muqrish yang dinanti semua sebab dialah satu-satunya cucu yang duduk jauh...anak2 mak 1 kat johor 2 kat sel dan 1 kat kl..(eden la tu) tapi yg duduk jauh beranak kecik cuma aku seorang....yang lain insya Allah tahun depan kot...abg dan kakak yg kat sel baru kahwin tahun ni bln 6 dan 8. So baby will come out next year je la..sementara itu saham Muqrish tinggi lagi la...tahun dpn balik perak...belah perak pun Muqrish la satu2 nya cucu jauh...abag ipar duduk kat kedah selalu balik perak anaknya...teman opah dan tok wan...

Aku seronok balik kg sebab aku dpt makan masakan mak dan mak mertua...kalau balik kg perut ni sentiasa minta diisi...lapar sokmo orang pahang cakap...hubby pun heran...kalau balik kg je mesti kuat makan mungkin otak tak stress kot tu yg lapar memanjang...

No comments: