my passion

my passion

Monday, January 20, 2014

Dalam Dilema...

Dear A.K.M.A,

Last friday, hadir temuduga....gaji ditawarkan maybe...i said maybe...below my expectation...RM2500.00.
kerjaya sekarang ni gaji kasar around RM2500 tu la...but dgn ulang alik sejauh 80km setiap hari dgn kos minyak RM30 utk 2 hari...means seminggu kos minyak RM75. kalau di darabkan dgn 4 minggu...kos minyak sebulan adalah sebanyak RM300. banyak tu kan...but kalau dgn kerjaya yg temuguda hr tu if depa bagi RM2000 rasanya pun ok...sbb kos minyak RM30 boleh lepas 5 hari. ala dr rumah ke tempat keje yg diminta tu hanya makan masa 7 minit je pun..berapa sgt la kos minyak kan...

kos makan tengahari? free sbb staff diberi makan percuma di tempat kerja....sebab tempat yang aku minta ni adalah hotel 4bintang. so tentulah ada free makan utk staff....jawatan adalah setaraf kelulusan. utk pemegang ijazah ke atas. jawatan aku sekarang ni utk lulusan spm. jd ini adalah upgrade atau peningkatan kerjaya bagi ku...

yang menjadikan aku dlm dilema sekarang adalah....kerja sekarang adalah kerja kerajaan...jd aku kener berhenti kerajaan dan tidak berpencen...rasa rugi? tidak rasanya sbb aku mmg ada niat nak berhenti pun...yg jadi masalah sekarang loan rumahku...baru 2 thn...jadi masih byk jumlah pinjaman...dgr2 kener settle fully kalau nak berhenti...aduhai...mana nak cekau puluhan ribu ringgit tuh...kalau hanya disebabkan loan umah aku x boleh berhenti kerja...rasa sangat sayang....huhuhuhuhu so acaner?????

1 comment:

azza said...

Assalam..mcm mana puan settle kan loan rmah tu ye?..boleh share x..sb sy pun nk bhenti..