my passion

my passion

Friday, June 23, 2006

Teringat Padamu...Kus


Ditengah kebingitan suara temanku
aku dapati ada insan baru yang terkedu
ku curi melihat raut wajahmu
aduh comel sekali senyuman secuit mu itu
wajah manis si gadis berusia 12 tahun

Teman - teman menyatakan kau pencabarku
sepantas kilat menyelinap cemburuku
benarkah kau penggugat diriku...?
meluap luap keinginanku mengenalimu..

Hari berganti hari kau di sisi
tanpa disedari kau menjadi teman sejati
kemana saja kita berdua bergembira
sedih juga kita kongsi bersama

dari sekolah rendah ke menengah dunia kita
meningkat remaja sudah pastinya
walau minat dan personaliti cukup berbeza
bukan penyebab kita menyisih

dalam diam kita saling mencemburui
akan kejayaan yang dinikmati
diriku bayangan dirimu begitu jua kamu
kita saling melengkapi diri
dengan keikhlasan yang suci di hati

namun tanpa kita sedari
perpisahan menghampiri....
perlahan persahabatan kita menjadi regang
kau dan aku terpisah jauh...
kekadang warkah saling berbalas
namun akhirnya persahabatan terhenti

betapa ku menyesali tindakan diri
tidak tercuit menghubungi dirimu
aduhai kerinduan yang melanda perit sekali
akhirnya aku terkedu di sini

bertahun lamanya aku merinduimu...
ku kenali sahabat karibmu selepas diriku
tidak ku sangka dpt melihat dirimu
walau hanya sekeping gambar yang kaku

nah!!!dirimu berubah jauh....
semakin dewasa semakin terserlah ayumu
aduh aku semakin cemburu...
pada kawanmu aku mengadu...

dia menjadi tempat ku mencurah rasa
aku ingin ketahui segala gala nya mengenai mu
yang telah lama tidak ku ketahui....
pasti kau tidak sedari..

melangkah ke alam perkerjaan ketika itu
aku ditakdirkan ilahi sekali lagi
mengenali teman sekelasmu yang lain
aduhai takdir apakah ini...?

lebih banyak mengenai mu ku ketahui
kejayaan mu di dalam spm ku kagumi
kau melanjutkan pelajaran di terenggganu
dan terakhir ku ketahui kau telahpun dipunyai

pasti kini kau telah bergelar isteri
bahkan jua bergelar ibu mithali
namun aku masih merindui....
ingin sekali bertemu dengan dirimu...

mengenali mu satu keajaiban bagi diriku
walau terpisah entah di mana dirimu
aku sentiasa mengingati kenangan kita bersama

segalanya yang telah dikongsi
amat pasti menjadi memori abadi
terima kasih atas ukhwah ini KUSMAWATI........


p/s Kusmawati Zahari lahir pada 28 April 1977, menetap di Temerloh Pahang...
merupakan sahabat terbaik yang pernah acuk kenali....Sangat merindui dirimu Kus...i really do........

3 comments:

Anonymous said...

waa... sedeynyaaa baca entry ni... i really appreaciate friendship in my life... nak nangess baca.. haih.. rindu itu indah, tapi kejam!

zino said...

kena atur jejak kasih tu.. hehe

fieyda said...

ledoagli;
camne tmpt keje baru???? mesti tg bersemangat berkobar kobar kan kan kan...

zino;
tu la ingat nak contact balik la member sek rendah n menengah sampai ting 3 hari tu...tp buat masa ni masa plak tak mengizinkan...huhuhuhuhuhu