my passion

my passion

Thursday, March 30, 2006

PTD

Dia: u bley mintak jadi PTD

Aku: err...boleh ker #? Saya ni dulu ambik finance then ambik mass comm then keje plak kat library...(library science tu)...lain tu

Dia: itu yang bagus...awak multi tasking....orang macam awak la senang nak dpt jadi PTD...awak tahu banyak bidang..mulut tu pun...boleh tahan...(sambil angkat kening)

Aku : gelak beso...hahahaah # ni...ke situ plak ..org tak tahan dgr saya membebel nanti...

Dia: la....saya cakap betul la melalui pengalaman saya...kerje tu memang sesuai tuk orang macam awak...percayalah...

Aku : akan saya pk kan...kat opis pun depa pun suruh saya apply jadik PTD...tapi susah la sbb kene exam....

Dia : eh dia ni...cubalah ambik exam tu...tp lepas awak abis mass comm la....sblum tu jumpa saya...saya baca skit...2 utk awak...(passtu gelak beso)

Aku : pun gelak beso....insya Allah Prof....

Begitulah citer seorang aku ngan seorang dia yg aku jadikan idola...herm PTD? Akan ku fikirkan......

3 comments:

Anonymous said...

terima kasih atas kata kata di blog ep. selalu bertandang ke mari tetapi sudah lama tidak meninggalkan jejak. berlari antara rintik amanah kadang buat jejak tidak bertapak. ketabahan...kesabaran...kekuatan...bukan teori...harus dilalui...tidak manis...tetapi membakar semangat.

moga acuk juga terus tabah. 2 si kecil...study...amanah sebagai pekerja...itu semua bakal di hitung dikemusian hari...teruskan melangkah...

Anonymous said...

cuba..try..test! kekekkeke

Zareda Norman said...

cubalah, selagi tak cuba mana tahu kan.. insyAllah ada rezeki tu